Çevrim içi oyunlar, günümüzde en büyük eğlence sektörlerinden biri haline gelmiştir. Dünya genelinde üç milyardan fazla insan bu oyunları oynamaktadır. Çok yaygın olan bu oyunlar bazıları için zararsızken diğerleri ciddi zararlar verebilmektedir. Bu zararlar arasında dijital kölelik, sohbet odalarında küfürler, çevrim içi zorbalık, kalp ve damar hastalıkları, uykusuzluk, göz problemleri ve daha pek çok sağlık sorunu bulunmaktadır. Ayrıca, bu oyunlar bağımlılık yapma potansiyeline de sahiptir. Dünya genelinde, hareketsiz şekilde uzun süre oyun oynayan yirmi dört kişinin hayatını kaybettiği bilinmektedir ve bu sadece bilinenler.
Peki, bu zararlar ve riskler göz önünde bulundurulduğunda çevrim içi oyunları tamamen bırakmak mümkün müdür? Üç milyar oyuncuya sahip bu devasa sektörden vazgeçmek gerçekçi olmayabilir. Bunun yerine, oyunlardan vazgeçmek yerine zararlarını ve risklerini en aza indirmek için stratejiler geliştirmeliyiz. Örneğin, zararlı sohbet içeriklerini engellemek için sohbet filtreleri uygulanabilir, gerçek kimlik doğrulaması yapılabilir, bağımlılığı önlemek amacıyla erken yaşlardan itibaren eğitimler verilebilir ve ekran süresi için kısıtlamalar getirilebilir.
Bu önlemler alındığında, çevrim içi oyunlar tehlikelerden korunarak güvenli ve eğlenceli bir aktivite olarak keyifli zaman geçirmek için bir yöntem olabilir.