Konya Gezisi

Yarı yıl tatili süresince birçok yere gitmeme rağmen benim en çok dikkatimi çeken dolu dolu geçen Konya gezisi idi. 1 Şubat Çarşamba günü sabahı daha kahvaltı bile yapmadan Etimesgut Hızlı Tren Garı’na doğru yola çıktık. Konya’ya annemin BİLSEM’de FLL turnuvasına hazırladığı öğrencileri ve bazılarının velileri ile gidecektik. Ufak bir bekleyişten sonra takım toplandı ve trene geçtik. Benim ilk hızlı tren deneyimimdi.  Yol boyunca ya kitap okudum ya da uyudum. Trenden inince TİGEM (Tarım işletmeleri Genel Müdürlüğü) Gözlü Tesisleri’ne gitmek üzere Konya’nın Sarayönü ilçesine doğru yola koyulduk. Neredeyse bir saat sürecek bu yolculuk için TİGEM Gözlü Tesislerinden bir servis bizi karşıladı. Tarım İşletmeleri Genel Müdürlüğü, Türkiye‘nin tarım ve tarıma dayalı sanayinin ihtiyacı olan her türlü mal ve hizmetleri üretmek amacı ile kurulmuştur. Gözlü Tesisleri’ne vardığımızda ilk olarak işletme müdürü Yüksel Akçay ile görüştük. Ardından tesisi gezmeye başladık. Sahip oldukları kocaman daire şeklindeki tarlaları dikkatimi çekti. Burada en çok ilgimi çeken yer hayvan dışkısından elektrik üretimi sağlayan Biyogaz Üretim Tesisi oldu.  Enerji üretim tesisini de gezerken burada toplanan hayvan dışkılarının nasıl elektriğe dönüştüğünü ve elde edilen sıvı ve kuru gübrenin tekrar tarlalara gönderildiğini öğrendim. Sürdürülebilir bir ileri dönüşüm örneğini görmüş oldum. Gezimiz bittikten sonra ana binaya geri döndük.  Burada bizi çok güzel bir sofra bekliyordu. Bizim için hazırlanan öğle yemeğini yedik. Biraz dinlendikten sonra tesisin bahçelerinde ceylanları ve tavus kuşlarını görmeye gittik. Koyun ağılında bulunan daha birkaç günlük kuzuları sevip kucağımıza aldık.

TİGEM gezimiz bittiğinde otobüs şoföründen bizi Konya Bilim Merkezi’ne bırakmasını rica ettik. Bilim merkezi o kadar büyüktü ki merkez kapanmadan her yeri gezemedim bile. Tren garına taksi ile dönerken Konya’ya gelip hiç etli ekmek yemediğimizi fark ettik. Taksicinin önerdiği etli ekmekçiye gidip karnımızı doyurduk. Geri gara döndüğümüzde trenin kalkmasına daha çok zaman olduğunu görünce bir kafeye oturduk. Annem ve velileri sohbet ederken ben de matematik ödevimi yapıyordum. Dönüş yolunda bebek ağlamaları ile ödevime devam ettim. Tekrar Etimesgut Hızlı Tren Garı’na vardığımızda telaşla kitabımı elime aldım ve elimde kitapla trenden indim. Eve vardığımızda saat ondu.

(Visited 13 times, 1 visits today)